Välkommen att kontakta vår

Kundservice

Vi som arbetar med kundservice i Fyrby svarar gärna på dina frågor angående din hyreslägenhet. Felanmälan kan göras dygnet runt genom denna länk. Genom att göra felanmälan via länken registreras den i vårt system och kan hanteras på rätt sätt.

För att vårt team ska kunna arbeta snabbt och effektivt har kundservice även telefontider. 


Frågor & uthyrning

Måndag-fredag  09.00-10.00

telefon: 010-491 37 93

info@boifyrby.nu


Felanmälan

Webb: https://boifyrby.realportal.nu/

Måndag-fredag  09.00-10.00

telefon: 010-491 37 93

info@boifyrby.nu


Felanmälan för hiss:

011-23 84 30 (Nordisk Hiss Norrköping)


Ekonomi

Måndag-fredag 09.00-10.00

telefon: 010-491 37 93

info@boifyrby.nu



Nyheter

Pågående och kommande arbete


2024-05-16     Injustering av värme. Under maj kommer vi justera in värmesystemet anpassat till yttertemperaturen. I ett nytt hus kan det ta en liten tid att hitta rätt nivåer och vi ber om överseende med detta.


2024-05-15     Uppmärkning av parkeringsplatser. Under vecka 21 får vi hjälp att skylta parkeringsplatserna. Vi ber er som hyr p-plats att parkera lite "utanför" er plats (ca 1 m från markeringen mor vägen) så personal kan sätt skyltar på ett enkelt sätt.


2023-12-08    Rengöring av ventilationssystem planerat v. 51.  Rengöring görs för att förbättra effektivitet och undkomma missljud.


När ska du felanmäla?

Det är hyresgästens egna ansvar att rengöra fläktfilter, hantera stopp i handfat och duschavlopp, byta lampor i tak, kylskåp, ugn. Om du är osäker vad som gäller för just din lägenhet kan du maila oss på info@boifyrby.nu


Så fort du felanmälar ditt ärende via Real.se registreras den i vårt system där vi hanterar garantiärenden och reparationer löpande.


Vi jobbar alltid så snabbt vi kan. När det tar längre tid att återgärda ett problem beror det oftast på att vi måste beställa material eller ta hjälp av en entreprenör som även dom har handläggningstider vi måste förhålla oss till. Observera att felanmälningar planeras manuellt och därmed kan vissa felanmälningar prioriteras mer akut än andra.



Akuta ärenden

Vid brand, brott eller bråk/störningar hänvisar vi till SOS alarm på nummer 112.


För att ett ärende ska klassas som akut ska risk för personskada, skada på fastighet eller miljöskada föreligga. Vid ärenden av icke akut karaktär hänvisar vi till felanmälan.

Om det uppstår ett akut fel med risk för personskada eller skada på fastigheten ska du genast kontakta oss.  Under kontorstid 7.00-16.00 vardagar besöker eller  ringer du vår förvaltare och övriga tider vår jourtelefon 011-149 669.

Felanmälan för hiss:  011-23 84 30 (Nordisk Hiss Norrköping)


Vid anmälningar till Jour/Förvaltare som inte är akuta debiteras hyresgäst 125 kr/samtal + eventuell självkostnad.


Exempel på akuta fel

  • Avlopp: Stopp i avlopp med stigande vatten.Vattnet rinner inte ner i avlopp och risk finns för vattenskada ellerpersonskada.
  • El: Helt strömlös lägenhet / trapphus eller skada påelledning. Risk finns för personskada.
  • Glas: Krossad glasruta. Risk för personskada eller inbrott.
  • Skadegörelse: Skada på fast egendom sominnebär risk för personskada eller inbrott.
  • Vatten: Vatten rinner där det inte ska,exempelvis rinner från tak, element, rör etc. 

 

Exempel på inte akuta fel 

Är felet inte akut ska du göra en vanlig felanmälan till oss. Tänk på att du kan få stå för kostnaden om jouren åker ut på ett fel som inte är akut. 

  • Avlopp: Vattnet rinner långsamt i avloppetmen det är inte helt stopp.
  • El: Automatsäkring eller propp i lägenhetens proppskåp harlöst ut.
  • Glas: Spricka i glasruta.
  • Skadegörelse: Klotter eller annan skadadär det inte finns risk för inbrott, stöld eller personskada.
  • Vatten: Droppande kran.
  • Vitvaror: Trasig lampa i kyl eller frys. Spisplatta eller ugn fungerar ej.